måndag 8 juli 2013

Något litet som jag hoppas blir positivd

I slutet av juni skickade jag in en ansökan om aktivitetsersättning. Sökte sist för över ett år sen och fick avslag då jag tydligen va kapabel till att jobba 100% på något inom arbetsmarknaden. 

Jag sitter här nu och har/är sämre än sist. Idag fick jag besked om att de mottagit min ansöka OCH jag har fått en ny handläggare.. För mig känns det jätte skönt då den som alltid handlagt mina ansökningar saknar förståelse, empati och mycket mycket annat. Bara att öppna brevet gjorde mig nervös på om det skulle stå hennes namn eller nån annans. Äntligen kanske jag får någon med lite empati iaf och kanske pratar med ord jag förstår och inte bara byråkrati-språk. 

Fortsättning följer om de här. Håller mina tummar så hårt jag kan nu, för aktivitetsersättning skulle underlätta min rehabilitering väldigt mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar