måndag 25 februari 2013

Ett heltidsjobb att vara Emma

Idag måndag! Efter en helg med trevligheter på fredagen och migrän på lördagen som jag sett fram emot att ha mysigt för mig själv. Inget gick enligt planerna.
Men jag är nöjd över helgen och såg fram emot måndag och ny vecka med gym, hund, promenader m.m. Men.....

MÅNDAG MORGON!!
Började med att jag skulle ringa min handläggare (som jag ganska nyligen fått) på försörjningsstöd. Hitta inte nummer eller namn så får ringa receptionen. Får numret men är upptaget så får ringa en stund. kommer sen fram. Jätte trevlig tjej svarar och vi löser problemen. Jag hade väntat mig en sur äldre person (av erfarenheter) så det känns riktigt bra =)
Anledningen att jag skulle ha tag på handläggaren va att jag inte fått blanketten som man ska fylla i för att få bistånd... Men hon ska lämna blanketten i receptionen på kontoret så jag kan lämna in allt direkt (kontoutdrag m.m).

Så innan jag och pappa ska till gymmet tänkte jag skriva ut papperna som behövdes, först inser jag att jag inte har vita papper kvar (men har färgade...tuuur) sen när jag klickar på skriva ut-knappen så tar färgen i patronen slut.... SUCK, kan man ha mer flyt? Åker och gymmar fast jag egentligen inte allt känner för det, framförallt inte när de strular med saker (stolt att jag gjorde det). =)

Men allt löste sig sen tack vare mig underbara familj. Syrran betalade nya patroner efterson jag själv inte hade pengarna. Så jag lyckas tillslut lämna alla papper ifyllda i brevlådan. Hann få ångest under tiden jag väntade på min tur uppe på socialkontoret då det va massor med folk i litet utrymme (ingen luft, inget utrymme). Ångesten blev värre av att jag vet att hunden va hemma och behövde ut (har hand om henne på dagarna). Jag kom hem och kom ut med henne jag överlevde.

Detta är nåt jag måste träna på... TAAA DEEET LUUUGNT!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar